Tuesday, September 10, 2013

Bagaimana Memberikan Keyakinan Kepada Bakal Pelanggan

Memberikan keyakinan kepada bakal pelanggan adalah perkara subjektif untuk dibincangkan. Sama seperti kita merasaikan sesuatu masakan, lain orang lain citarasanya. Tetapi kita boleh melihat secara majoriti bagaimana seseorang itu meminati masakan. Ini melalui rasa juadah itu, kebersihan dan bagaimana masakan itu di persembahkan. Beberapa cara berikut adalah antara tips boleh meyakinkan bakal pelanggan. Namun demikian ia tidak tentu 100% boleh meyakinkan kesemua orang. Perkara pokok kita perlu ambil perhatian ialah mencuba banyak kali dan memperbaiki tahap pencapaian kita sehinggalah kita dapat cara tepat meyakinkan mengikut kelompok tertentu. 1.Memberikan persembahan yang jelas, yakin, benar dan tanpa putar belit fakta. 2.Menyediakan dokumen sokongan / gambar / gambarajah untuk memudahkan persembahan kita. 3.Memakai pakaian yang sesuai, tempat yang sesuai dan masa yang bertepatan semasa membuat perbincangan. 4.Perbanyakkan ilmu melalui kelas agensi, syarikat dan seminar luar dalam bidang kewangan agar membolehkan kita yakin dalam persembahan produk dan turut meyakinkan pelanggan. 5.Perbaiki cara persembahan kepada yang lebih baik selepas membuat aktiviti tersebut.

MODUL KURSUS USAHAWAN IKS (NORMA BARU)

M01 : PENGENALAN KEPADA KEUSAHAWANAN

M02 : PENGURUSAN PRODUK DAN PERKHIDMATAN

M03 : RANCANGAN PERNIAGAAN

M04 : PENGURUSAN DAN PENTADBIRAN

M05 : PENGURUSAN PEMASARAN DAN JUALAN

M06 : PENGURUSAN OPERASI PERNIAGAAN

M07 : PENGURUSAN KEWANGAN PERNIAGAAN

M08 : LATIHAN DALAM INDUSTRI