Wednesday, November 14, 2012

Tips Perniagaan 1

Salam kepada semua pengunjung

 
Apa khabar ? Kami harap semuanya sihat sejahtera hendaknya. Baiklah, ramai dikalangan kita yang mengetahui 9/10 sumber rezeki datangnya daripada perniagaan. Jadi ramailah yang berpusu-pusu untuk berniaga.

Tidak kurang hebatnya ada yang sanggup berhenti kerja dengan  serta merta semata-mata ingin menjalankan perniagaan secara  sepenuh masa.


Bila dah mula berniaga, barulah anda sedar yang hakikat berniaga ini bukanlah sesuatu yang mudah. Perlukan pengorbanan yang amat besar.  Setelah bulan kedua anda menjalankan perniagaan, anda gagal untuk mendapatkan sebarang jualan daripada perniagaan anda.

************************
Masalah Utama
************************
Anda terlupa yang anda mempunyai komitmen untuk membayar ansuran kereta, ansuran rumah, perbelanjaan harian, kalau yang ada anak maka lagi banyaklah komitmen yang anda terpaksa tanggung termasuklah isteri tercinta.

Tanya dahulu diri sendiri, bersediakah anda untuk menghadapi keadaan-keadaan yang tak terduga seperti perniagaan mengalami kerugian, kadar jualan menurun mendadak, pelanggan lari, dan macam-macam lagi.

Berniaga ini memerlukan kekuatan fizikal dan mental yang kuat.  Bak kata orang hati mesti kering. Barulah anda benar-benar  layak untuk berniaga.

**************************************
Apakah Persiapan Sebenar
**************************************
Baiklah, berapakah sumber kewangan yang perlu disediakan sebelum kita terjun ke dalam bidang perniagaan ini? Untuk menjelaskan secara tepat dan selamat adalah anda memerlukan dana sebanyak enam bulan perbelanjaan bulanan anda.

Jadi sekiranya purata perbelanjaan anda adalah RM2,000 sebulan,  jadi, purata perbelanjaan bagi 6 bulan adalah sebanyak RM 12,000!

Oleh itu, fikirlah sejenak & berikan ruang kepada diri anda  untuk bersedia menghadapi sebarang ujian & dugaan dalam dunia  perniagaan. Bila perkara ini anda sudah bersedia, selamat datang ke dunia perniagaan kami ucapkan!

Semoga sedikit motivasi pagi ini memberi kesedaran supaya membuat persiapan rapi sebelum terjun dalam bidang perniagaan!

Salam kejayaan,

SALAM MAAL HIJRAH

1 comment:

GLORIA'S LOAN COMPANY said...

Adakah anda mengalami masalah kewangan atau anda mahu memenuhi impian anda dengan dana?
Adakah anda memerlukan pinjaman untuk membayar bil anda, Mula atau mengembangkan perniagaan anda?
Adakah anda mengalami kesukaran untuk mendapatkan pinjaman daripada Pemberi Pinjaman atau Bank yang keras kerana bayaran / syarat pinjaman yang tinggi?
Adakah anda memerlukan pinjaman untuk alasan yang sah?
Kemudian bimbang kami telah datang untuk menawarkan pinjaman kepada pemohon yang berminat di dalam dan di luar negara tidak kira jantina atau lokasi tetapi usia mesti 18 tahun ke atas.
Mendapatkan kembali kepada kami untuk rundingan mengenai jumlah yang anda perlukan akan menjadi keputusan bijak.
JENIS PINJAMAN KAMI
Pinjaman ini diwujudkan untuk membantu pelanggan kami secara kewangan, dengan tujuan untuk mengurangkan beban kewangan. Apa pun sebabnya, pelanggan boleh mencari pelan pinjaman yang sesuai dari syarikat kami yang memenuhi keperluan kewangan.

Data pemohon:
1) Nama Penuh:
2) Negara
3) Alamat:
4) Seks:
5) Kerja:
6) Nombor telefon:
7) Kedudukan semasa di tempat kerja:
8 Pendapatan bulanan:
9) Jumlah pinjaman yang diperlukan:
10) Tempoh pinjaman:
11) Adakah anda memohon sebelum:
12) Tarikh Lahir:
Hubungi syarikat pinjaman Gloria S melalui e-mel:
{gloriasloancompany@gmail.com} atau
WhatsApp Nombor: +1 (815) 427-9002
Selamat sejahtera

MODUL KURSUS USAHAWAN IKS (NORMA BARU)

M01 : PENGENALAN KEPADA KEUSAHAWANAN

M02 : PENGURUSAN PRODUK DAN PERKHIDMATAN

M03 : RANCANGAN PERNIAGAAN

M04 : PENGURUSAN DAN PENTADBIRAN

M05 : PENGURUSAN PEMASARAN DAN JUALAN

M06 : PENGURUSAN OPERASI PERNIAGAAN

M07 : PENGURUSAN KEWANGAN PERNIAGAAN

M08 : LATIHAN DALAM INDUSTRI