Friday, December 21, 2012

PENYERTAAN PERHEBAT DALAM SHOWCASE SATU DAERAH SATU INDUSTRI (SDSI) 2012 DI MITC, MELAKA



Pada 7hb hingga 9hb Disember  2012, PERHEBAT telah diberi peluang untuk menyertai  pameran  Satu Daerah Satu Industri (SDSI) di Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka  (MITC)  Ayer Keroh, Melaka yang dianjurkan oleh Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri  (MITI). 

Program pameran yang diadakan secara tahunan  ini penting bagi memberikan pendedahan terutamanya kepada usahawan bekas tentera berkaitan peluang dan memperluaskan pasaran sehingga ke peringkat global. 

Di samping itu , penjenamaan PERHEBAT akan lebih terserlah dari segi peranan PERHEBAT dan fungsinya dalam membantu meningkatkan sosioekonomi mereka  terutamanya dalam bidang keusahawanan. Seramai 21 usahawan Veteran ATM telah menyertai pameran ini di bawah pavilion PERHEBAT.

Manfaat program  SDSI ini  adalah:
·         *sebagai pusat sehenti atau one stop center bagi memperoleh pelbagai maklumat mengenai bantuan dan kemudahan yang disediakan oleh kerajaan secara terus daripada kementerian atau agensi kerajaan yang turut menyertai pameran ini .
·         *dapat memperoleh ilmu pengetahuan dalam bidang keusahawanan menerusi seminar yang dianjurkan
·      * dapat memperluaskan jaringan perniagaan (networking) serta mendapatkan laluan pemasaran yang betul menerusi penyertaan dalam sesi ‘business matching’ atau pemadanan perniagaan.






Justeru itu, PERHEBAT sentiasa komited untuk menganjurkan program seumpama ini kerana percaya program seperti ini dapat meningkatkan pendapatan usahawan dan ekonomi negara.

No comments:

MODUL KURSUS USAHAWAN IKS (NORMA BARU)

M01 : PENGENALAN KEPADA KEUSAHAWANAN

M02 : PENGURUSAN PRODUK DAN PERKHIDMATAN

M03 : RANCANGAN PERNIAGAAN

M04 : PENGURUSAN DAN PENTADBIRAN

M05 : PENGURUSAN PEMASARAN DAN JUALAN

M06 : PENGURUSAN OPERASI PERNIAGAAN

M07 : PENGURUSAN KEWANGAN PERNIAGAAN

M08 : LATIHAN DALAM INDUSTRI