Wednesday, August 21, 2013

IMPIAN DAN HARAPAN



Bayangkan, bahawa wang dan masa tidak lagi menjadi masalah bagi anda. Anda punya waktu terluang untuk menghantar anak ke sekolah setiap pagi, punya waktu untuk menonton dia beraksi di pentas atau menonton dia bermain bola sepak disekolahnya, semata-mata kerana anda tidak perlu bekerja.

Bayangkan anda mempunyai waktu untuk merancang kerja anda sambil melakukan aktiviti kegemaran anda dan bukannya merancang untuk melakukan aktiviti kegemaran anda sambil anda sedang sibuk bekerja.

Bayangkan anda pergi melancong dan pulang bila-bila masa yang anda suka dan bukannya atas arahan sesiapa.

Bayangkan anda tiada halangan masa untuk bangun solat tahajud setiap malam, berjemaah di masjid setiap waktu, meluangkan masa bersama ibubapa setiap kali mereka perlukan anda dan melakukan kerja kebajikan setiap kali diperlukan hanya kerana anda tidak terikat dengan mana-mana tugas yang menentukan bila dan di mana anda perlu berada.

Bayangkan anda bebas dari hutang dan wang sentiasa mengejar anda dan jika anda sudah tiada anak atau keluarga anda bakal mewarisi apa yang anda bayangkan ini walaupun mereka tidak mengetahui apa-apa mengenainya.

Bayangkan dengan menggunakan sedikit kebijaksanaan anda dan melabur sedikit masa dari hidup anda untuk menilai apa sebenarnya peluang ini dan hidup anda bakal menjadi seperti apa yang anda sedang bayangkan ini. Kami pasti anda tidak akan menyesal mengenalinya.
Sumber:usahawanbebas.blogspot.com

No comments:

MODUL KURSUS USAHAWAN IKS (NORMA BARU)

M01 : PENGENALAN KEPADA KEUSAHAWANAN

M02 : PENGURUSAN PRODUK DAN PERKHIDMATAN

M03 : RANCANGAN PERNIAGAAN

M04 : PENGURUSAN DAN PENTADBIRAN

M05 : PENGURUSAN PEMASARAN DAN JUALAN

M06 : PENGURUSAN OPERASI PERNIAGAAN

M07 : PENGURUSAN KEWANGAN PERNIAGAAN

M08 : LATIHAN DALAM INDUSTRI