Tuesday, March 9, 2010

Lawatan Ke Jamirah Food Industries






























Lawatan ke Jamirah Food Industries Sdn. Bhd di Sepang Selangor berkaitan industri pemprosesan makanan berasaskan ubi kayu. Lawatan sambil belajar ini membolehkan para pelatih dapat mengetahui kaedah-kaedah pemprosesan makanan , kaedah pemasaran berkesan, pasaran luar negara, pengalaman pengusaha sehingga telah mencapai kejayaan dll di samping dapat menambahkan lagi jaringan perniagaan.

Dengan lawatan ini para pelatih dapat melihat sendiri realiti sebenar dunia perniagaan dan dapat melihat dan mendengar sendiri pengalaman usahawan terbabit.

1 comment:

Unknown said...

Cik Gu Hisham,

Lawatan ini dapat memberi kesedaran tentang berpotensinya kalau dapat mengekspot keluaran Jamirah Food Industries ke luar negara,juga dapat mendapat
tukarang asing ke Malaysia, tapi apa yang Encik Luqman Haqiem memberitahu ia tidak mendapat menampong pengeluaran nya. Terhad dalam segi bahan mentah dan lain lain. Saya kagum dengan proces Jamirah Food Industries, di mana sisa kulit ubi dijadikan makanan lembu ternakan JMI ini dapat menjimatkan kos dapat, malahnya
kurangnya pembaziran. Ini adalah contoh yang memberangsangkan untuk industri tersebut. Ia nya mesra alam. Sekian,takniah JMI kerana dapat membuat sesuatu untuk kurangkan pembaziran dan jimatkan kos.

MODUL KURSUS USAHAWAN IKS (NORMA BARU)

M01 : PENGENALAN KEPADA KEUSAHAWANAN

M02 : PENGURUSAN PRODUK DAN PERKHIDMATAN

M03 : RANCANGAN PERNIAGAAN

M04 : PENGURUSAN DAN PENTADBIRAN

M05 : PENGURUSAN PEMASARAN DAN JUALAN

M06 : PENGURUSAN OPERASI PERNIAGAAN

M07 : PENGURUSAN KEWANGAN PERNIAGAAN

M08 : LATIHAN DALAM INDUSTRI