Tuesday, April 1, 2014

Antara bingkisan dari bekas pelatih PERHEBAT.....

Ulasan dari salah seorang bekas pelatih PERHEBAT: 1hb. April 2014

Terima kasih En Hisham..saya baru menceburi diri dalam bidang pelancongan pada tahun 2012,selepas bersara dari ATM.Malah kursus peralihan pun di PERHEBAT serta mengenali En Hisham,semasa kursus usahawan selama 2 minggu.Apa pun kursus usahawan ini sedikit sebanyak dapat membantu saya dalam menjayakan bidang ini.

Sekarang saya sudah pun memiliki bot pelancong sendiri,ada lesen jurumudi bot,permit bot pelancong dan juga lesen pemandu pelancong.Setakat ini Alhamdulillah,sambutan
amat menggalakan sebab semua aktiviti pelancongan dalam satu pakej yang komplet,serta lesen yang sah.
Cuma harga mengikut rate pelajar SK,SMK,IPTA atau dewasa.Saya juga membuat pakej memancing sebab ramai kaki pancing yang buat tempahan.Jika sibuk saya panggil sahabat saya untuk handel trip tersebut.
Gambar banyak kat Fb saya Mohd Jusri Yusof dan catatan di blog saya http://sepetangtoursm.blogspot.com dan pelanggan ramai melalui web abang saya www.kualasepetang.com.
Untuk aktiviti terbaru di minggu ini,saya poskan seperti dalam gambar.



 Pelajar tahun akhir Kolej Antarabangsa Teknologi Cybernatik KL.-18 Mac 2014
        Bawa grop dari PNSB(Permodalan Negeri Selangor Bhd)ke Kuala Gula-28 Mac 2014
 Bot saya bawa pelajar UiTM Melaka.-9 Mac 2014
Lawatan pelajar USM pertukaran dengan pelajar dari USA-29 Mac 2014

Nota: Ini adalah ulasan dari bekas pelatih PERHEBAT yang telah mengikuti kursus LP pelancongan dan kursus nilai tambah keusahawanan .

MODUL KURSUS USAHAWAN IKS (NORMA BARU)

M01 : PENGENALAN KEPADA KEUSAHAWANAN

M02 : PENGURUSAN PRODUK DAN PERKHIDMATAN

M03 : RANCANGAN PERNIAGAAN

M04 : PENGURUSAN DAN PENTADBIRAN

M05 : PENGURUSAN PEMASARAN DAN JUALAN

M06 : PENGURUSAN OPERASI PERNIAGAAN

M07 : PENGURUSAN KEWANGAN PERNIAGAAN

M08 : LATIHAN DALAM INDUSTRI