Thursday, September 24, 2009

FR sasar laba RM4j

FORTUNE Resources (FR), pengeluar produk minuman jenama Smart Coco A+ dan Jus Al-Khaira milik penuh Bumiputera, menyasarkan keuntungan RM2 juta hingga RM4 juta sebulan hasil jualan 100,000 produk minuman itu.

Sehubungan itu, Pengarah Urusannya, Aida Murni Ismail, berkata peluang kini terbuka kepada 300 pengedar baru yang ingin menceburi bidang perniagaan dan memperoleh keuntungan lumayan bersama syarikat berkenaan.

Beliau berkata, FR memberi khidmat nasihat kepada bakal pengedar untuk menjadi usahawan berjaya.

“Kami menyasarkan penjualan 100,000 kotak produk Smart Coco A+ dan Jus Al-Khaira sebulan dalam tempoh dua tahun, sekali gus syarikat berkenaan FR mampu catatkan purata keuntungan RM2 juta hingga RM4 juta dalam sebulan.

“Untuk berjaya dalam tempoh yang singkat bukannya mudah tanpa usaha gigih, tetapi platform yang diberikan FR mampu merealisasikan impian usahawan yang ingin bersama-sama kami.

“FR juga memberikan tawaran sehingga 50 peratus komisen kepada stokis manakala pengedar pula 25 peratus,” katanya ketika ditemui Bisnes Metro di Pulau Pinang, baru-baru ini.

Aida berkata, sehingga kini FR mempunyai 50 pengedar dan sasaran antara 100 hingga 300 pengedar baru dalam tempoh dua tahun.

Menurutnya, FR turut mempunyai 15 stokis pada masa ini.

Beliau berkata, FR juga menyasarkan mengembangkan perniagaan ke luar negara dengan sasaran Singapura, Vietnam dan Jordan.

Katanya, selain itu FR turut merancang menembusi pasaran Brunei, Indonesia, Bangladesh, Emiriyah Arab Bersatu, Arab Saudi dan China menjelang 2010.

No comments:

MODUL KURSUS USAHAWAN IKS (NORMA BARU)

M01 : PENGENALAN KEPADA KEUSAHAWANAN

M02 : PENGURUSAN PRODUK DAN PERKHIDMATAN

M03 : RANCANGAN PERNIAGAAN

M04 : PENGURUSAN DAN PENTADBIRAN

M05 : PENGURUSAN PEMASARAN DAN JUALAN

M06 : PENGURUSAN OPERASI PERNIAGAAN

M07 : PENGURUSAN KEWANGAN PERNIAGAAN

M08 : LATIHAN DALAM INDUSTRI