Thursday, September 24, 2009

Jambu Pak Cu ke pasar raya

JAMBU Pak Cu 916 Sdn Bhd, perintis perniagaan jambu potong secara komersial yang kini sudah mempunyai 468 cawangan di seluruh negara melangkah setapak lagi apabila akan memasuki pasar raya di seluruh negara dalam tempoh terdekat.

Pengarah Urusannya, Ishak Abdul (Pak Cu), berkata sejak 1982 lagi dia sudah mula berniaga jambu potong dan walaupun bermula secara kecil-kecilan kini dia mampu memberi peluang kepada orang lain untuk memperoleh pendapatan sampingan.

Katanya, berikutan sambutan menggalakkan terhadap produk makanan berasaskan jambu berkenaan dia menyasarkan lebih banyak cawangan yang akan dibuka akhir tahun ini.

“Peluang perniagaan kios jambu batu potong terbuka kepada sesiapa saja yang berminat lebih-lebih lagi mereka yang menganggur kerana selain dapat menjana pendapatan lumayan sekali gus memperoleh ilmu perniagaan.

“Potensi untuk berjaya dalam perniagaan ini sangat besar jika tahu caranya dan diusahakan dengan jujur, malah ada yang mampu mencatatkan jualan RM300 sehingga RM1,500 sehari,” katanya di Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Katanya, selain cuba menembusi pasaran pasar raya, syarikat Jambu Pak Cu 916 turut mengajar mereka menguruskan perniagaan tepi jalan supaya berjaya dan mampu memperoleh pendapatan tetap mencecah ribuan ringgit.

Fokus pasaran Jambu Pak Cu 916 ini bukan saja di Semenanjung Malaysia tetapi menurut Pak Cu, pihaknya akan memasuki pasaran di Sabah dan Sarawak jika ada permintaan di sana.

Jambu Pak Cu 916 mengalu-alukan orang ramai atau pengusaha yang ingin mengembangkan perniagaan dengan membuka jualan jambu jenama berkenaan kerana ia mampu menjana pendapatan keluarga.

Pakej perniagaan yang ditawarkan oleh Jambu Pak Cu 916 berharga RM2,200 merangkumi kios, set payung dan pelbagai kelengkapan lain selain diberi bimbingan dan latihan usahawan.

No comments:

MODUL KURSUS USAHAWAN IKS (NORMA BARU)

M01 : PENGENALAN KEPADA KEUSAHAWANAN

M02 : PENGURUSAN PRODUK DAN PERKHIDMATAN

M03 : RANCANGAN PERNIAGAAN

M04 : PENGURUSAN DAN PENTADBIRAN

M05 : PENGURUSAN PEMASARAN DAN JUALAN

M06 : PENGURUSAN OPERASI PERNIAGAAN

M07 : PENGURUSAN KEWANGAN PERNIAGAAN

M08 : LATIHAN DALAM INDUSTRI