Tuesday, April 28, 2009

MANIES- Jenama Produk Makanan Tradisional Malaysia

image Pemilik MANIES, Norhaja Masno bersama produk keluaran syarikat

Resepi tradisional yang digunakan sejak 1950 ini, dijual pada harga runcit RM7.90 sekotak. Sebagai ahli persatuan PERDASAMA, MANIES kini berjaya mengembangkan kawasan pemasarannya dan membina rangkaian pembekal makanan Melayu Tradisional.

MANIES Usaha Enterprise merupakan syarikat pengeluar dan pembekal makanan tradisional Melayu yang beroperasi di Kampung Sinaran Baru Skudai, Johor.
Syarikat yang ditubuhkan sejak 2007 ini mengeluarkan 3 produk utama iaitu Dodol berperisa Lemak/Durian, Kuih Sepit dan kuih siput dibawah jenama MANIES.
Syarikat yang berkembang dibawah program Groom Big SIRIM ini berjaya menghasilkan dan manaiktaraf jenama kuih melayu Tradisonal melalui sentuhan resepi, pembungkusan dan pemasaran yang berkesan.

Pengusahanya Norhaja Masno berkata, produk MANIES merupakan makanan istimewa Melayu yang paling mendapat sambutan oleh masyarakat Malaysia dan sesuai untuk pelbagai majlis, cenderahati, koporat gift, dan musim perayaan. Disamping rasanya yang enak dan berkualiti, MANIES merupakan makanan alternatif kesihatan bagi menggantikan makanan segera. Produk yang ringkas, sedia dimakan, mudah untuk dihidangkan, Tanpa bahan pewarna dan pengawet, dan 100% keluaran produk Muslim Malaysia.


Dibawah jenama MANIES, nama makanan Tradisonal Melayu dipertingkan kepada Triangle Biscuit, Roll Biscuit, Sweet Malaysian Candy tanpa merubah keaslian makanan tradisonal Melayu ini.

Resepi tradisional yang digunakan sejak 1950 ini, dijual pada harga runcit RM7.90 sekotak. Sebagai ahli persatuan PERDASAMA, MANIES kini berjaya mengembangkan kawasan pemasarannya dan membina rangkaian pembekal makanan Melayu Tradisional.


Ketika ini, MANIES mudah didapati di ruang jualan di Amcorp MALL Petaling Jaya dan di bangunan MATRADE Kuala Lumpur. Bagi mereka yang berminat untuk menjadi rakan niaga MANIES, boleh menghubungi Norhaja Masno di talian 019.728.4436 atau melayari web blog MANIES di http://manies-anies.blogspot.com

Petikan dari niaganews.com

No comments:

MODUL KURSUS USAHAWAN IKS (NORMA BARU)

M01 : PENGENALAN KEPADA KEUSAHAWANAN

M02 : PENGURUSAN PRODUK DAN PERKHIDMATAN

M03 : RANCANGAN PERNIAGAAN

M04 : PENGURUSAN DAN PENTADBIRAN

M05 : PENGURUSAN PEMASARAN DAN JUALAN

M06 : PENGURUSAN OPERASI PERNIAGAAN

M07 : PENGURUSAN KEWANGAN PERNIAGAAN

M08 : LATIHAN DALAM INDUSTRI